Skalmejeskolens indsatsområder

Herning Model Skole

Vi har gennem de seneste år arbejdet med Herning Model Skole. Vi er i proces med sammen at få et fælles sprog omkring vores mindset og pædagogiske tilgang – alt dette i et tæt samarbejde med vores nye SFO på skolen. Vi er i gang med et godt og udviklende arbejde for at kunne gøre barnets hele dag til vores fælles opgave i skole og fritid.

Vi er meget begejstrede for at SFO er blevet en del af skolen.

Herning Model Skolestart

I foråret 2020 påbegynder vi i førskolegruppen Herning Model Skolestart. Vi arbejder i et samarbejde med Skalmejegården, daginstitutionen med overgangen fra børnehave til skole.

Alkalær

Vi arbejder med Alkalær på hele skolen. Således at der er kurser for børn med behov for en sådan læseindlæringsproces. Vi har uddannet to certificerede Alkalær-undervisere.

PLC

Vores PLC bliver stille og roligt implementeret i skoleårets planlægning.

Vores PLC består af:

• 2 plc-bibliotikarer
  • læsevejleder
  • matematikvejleder
  • medievejleder
  • trivselsvejleder
  • ordblindevejleder

Det seneste medlem af vores PLC – og skole er vores trivselsvejleder.

Trivselsvejlederens opgave er blandt andet, i samarbejde med andet pædagogisk personale at højne læring, både i faglig og trivselsmæssig henseende.